Press Release (in Dutch): Mijlpaal voor SkinVision, drie belangrijke certificaten behaald

SkinVision, de toonaangevende app voor vroege huidkankerdetectie, heeft onlangs drie belangrijke ISO certificaties mogen ontvangen. De British Standards Institution (BSI), heeft SkinVision onderscheiden met ISO 13485:2016 voor het kwaliteitsmanagement systeem wat bij SkinVision in werking is. Daarnaast heeft het BSI het bedrijf ook onderscheiden met ISO27001:2013 voor het management van informatieveiligheid. Bij deze laatste onderscheiding heeft SkinVision ook de Nederlandse nationale standaard NEN 7510:2017 ontvangen. Deze Nederlandse standaard bevat extra eisen die aansluiten bij de ISO27001:2013, die specifiek gericht zijn op zorgaanbieders in Nederland (waar SkinVision gevestigd is).

SkinVision is haar bereik aan het uitbreiden via samenwerkingen met zorgverzekeraars om een steeds groter publiek de kans te geven om gebruik te maken van de service via vergoedbare zorg. De NEN 7510 certificering versterkt de bestaande partnerships met Nederlandse zorgverzekeraars, zoals CZ, Just en Nationale-Nederlanden.

SkinVisions recente ontwikkelingen op het gebied van regelgeving dient ook ter voorbereiding op de nieuwe Medical Device Regulation (MDR) die in zal gaan in Europa vanaf mei 2020. De toewijding van het hele team heeft bijgedragen aan de vorming van een integraal proces voor het managen van de informatieveiligheid en kwaliteitssystemen van het bedrijf, als onderdeel van de voortdurende inzet om een veilige en betrouwbare service aan te bieden.

Breght Boschker, de CTO van SkinVision zei: “We zijn erg trots op deze prestatie. Het bracht het beste in het team naar boven om dit te realiseren. SkinVision streeft er voortdurend naar om een veilig, effectief medisch hulpmiddel van wereldklasse te leveren. De behaalde certificaten luiden de volgende stap in voor SkinVision, waarin we nog meer laten zien hoe serieus we onze missie nemen om 250.000 levens te redden met onze service. De veiligheid en beveiliging van onze gebruikers en hun gegevens staan daarbij centraal, en we doen er alles aan om onze klanten het hoogste kwaliteitsniveau met de juiste naleving van wet- en regelgeving.